اخبار تکنولوژی 9

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 9

معرفی تکنولوژی

فروش حرفه ای با ۲۱ تکنیک علمی که هر فروشنده‌ای باید بدان

چرا برخی فروشنده‌ها عملکرد بهتری نسبت به همکاران‌شان دارند و به آنها فرنام یک فروشنده چیره دست داده می‌شود؟ این پرسشی رایج برای نیروی فروش است. بی‌تردید تجربه و مهارت‌های فردی اهمیت زیادی دارند ولی توانایی «گرفتن بله» و «تمام‌کنندگی» چیزی بیش از اینها لازم دارد. در همین امتداد تکنیک‌هایی برای فروش حرفه ای مطرح می‌شوند که مبنای علمی دارند. با ما همراه باشید لغایت بعضی از این تکنیک‌های حرفه‌ای را مرور کنیم.


yektanet.com

در سال‌های بازپسین پژوهش‌های زیادی درباره‌ی عوامل مؤثر بر تصمیم‌ها و رفتار انسان ازجمله خریدکردن، اتمام شده است. این یافته‌ها که در درمان عملکرد فروش نیز مؤثرند، رویکرد جدید مورداستفاده‌ی فروشندگان برتر را معرفی کرده‌اند. نام این رویکرد جدید «فروش علمی» است.


فروش علمی چیست؟

نقش فروش علمی در فروش حرفه ای


فروش علمی دربرگیرنده‌ی فنونی در زمینه‌های روان‌شناسی اجتماعی، علم اعصاب و اقتصاد رفتاری است. این رویکرد بازپسین طبق روش‌های علمی آزمون‌شده، به شفا عملکرد فروش کمک می‌کند. برخلاف بیشتر رویکردهای فروش که بر کارکنان فروش تمرکز می‌کنند، تمرکز «فروش علمی‌» بر مهم‌ترین عامل فرایند فروش یعنی «خریدار» است.


فروش علمی با فهم آنچه در مغز خریدار می‌گذرد و معرفی عوامل تأثیرگذار بر مغز، کمک می‌کند بتوانیم هنگام فروش به‌شکلی منسجم با نحوه‌ی عملکرد ذهن خریدار رفتار کنیم و پس فروش‌مان را بیشتر کنیم. از روش‌های جادویی صحبت نمی‌کنیم بلکه مسئله به‌کارگیری نتایج سال‌ها تحقیق درباره‌ی روش‌های فروش است. از وسط این روش‌ها، فهرستی از ارزشمندترین تکنیک‌های فروش حرفه ای را که مبنای علمی دارند، اجتماع کرده‌ایم.


۱. ظرف ۵ دقیقه پیگیر شوید

اهمیت دنبال در فروش پیشه ای


پژوهش‌ها پرتو می‌دهند اگر بعد از اولین رهنمود هرچه سریع‌تر پیگیر مشتری شویم، شایستن خرید بیشتر است. اگر دانه می‌پاشید و سپس صبر می‌کنید تا وقت‌تان آزاد شود و پیگیر مشتری شوید، اشتباه بزرگواری می‌کنید. برای دنبال مشتریِ خفته درنگ نکنید. بنابر نتایج این پژوهش‌ها، طیِ ۵ دقیقه‌ بعد از ارائه‌ی پیشنهاد، شایستن تماس موفقیت‌آمیز با مشتری به‌طور متوسط لغایت ۱۰۰ برابر و بردباری تکمیل خرید الی ۲۱ مساوی اغلب می‌شود.


۲. برای بستگی با مشتری ۶ بار کوشش کنید

در یک فروش چیره دست بسیاری از فروشندگان ۱ یا ۲ بار تماس می‌گیرند و سایر ادامه نمی‌دهند. پژوهش‌ها اثر می‌دهند برای برقراری بستگی با مشتری، جا دارد که ۶ بار تلاش کنید. با این شغل نرخ ارتباط‌تان به‌شکلی قابل توجه بهبود می‌یابد.


۳. بامداد نخست وقت یا عصرها تماس بگیرید

زمان مناسب برای تماس با مشتری برای یک فروش پیشه ای


اگر در موعد پسندیده با خریدار تماس بگیرید، احتمالا بازخورد بهتری دریافت می‌کنید. مثلا صبح نخست وقت یا عصرها بعد از واپسین،انجام روز کاری، سررسید خوبی است. موعد مناسب بسته به صنعت مربوطه، نزاکت و ناحیه‌ی جغرافیایی متفاوت است ولی بنابر پژوهش‌ها، ۸ لغایت ۹ بامداد و ۴ لغایت ۵ بعدازظهر زمان‌‌های مناسبی برای برقراری تماس هستند.


۴. روز پسندیده هفته را برگزیدن کنید

براساس پژوهش‌ها خریداران در برخی روزهای هفته پاسخگوتر هستند! جالب اینکه روز آغازین هفته‌ی کاری چندان برای تماس با خریدار مناسب نیست ولی ظاهرا یکشنبه هم فرق چندانی ندارد.


بهترین روز هفته برای تماس با خریدار بسته به زمینه‌ی کاری متفاوت است. پس دراین‌باره پژوهش کنید و روزهای مناسب را پیدا کنید. به‌طورکلی پژوهش‌های علمی می‌گویند روزهای وسط هفته تا پیش از آغاز آخرِ‌هفته روزهای بهتری برای این‌کار هستند. ‌


۵. با خط محلی تماس بگیرید

اگر شماره‌ای که با آن تماس می‌گیرید مشخص‌نباشد، کسان تمایل کمتری به پاسخ‌دادن خواهند داشت. پژوهشی سرشناس نشانه داد شکیبیدن پاسخگویی خریداران به تماس‌های با شماره‌ی محلی ۳۰۰ درصد اغلب است.


۶. مثبت باشید

نخستین کلماتی که می‌گویید اهمیت دارند. شاید تردید کنید گفتگو درباره‌ی هوای ترسناک این‌روزها تفاوتی برپایی نمی‌کند ولی بدانید تأثیر منفی احتشام بر کارتان می‌گذارد. اگر روز احسان نداشته‌اید، قضیه را برای خودتان نگه دارید. بنابر پژوهش‌ها آغاز کردن سخن با عبارتی مثبت سودمندتر است. بنابر نتایج بعضی از این پژوهش‌ها، پیشخدمت‌ها می‌توانند با یک «صبح‌به‌خیر» ساده به اتفاق با لبخند و اظهارنظر مثبت درباره‌ی هوا، الی ۲۷درصد انعام اکثریت دریافت کنند.


۷. از رقبا بدگویی نکنید

عدم بدگویی در رقبا برای انجام یک فروش پیشه ای


بدگویی درباره‌ی دیگران یا رقبا مایه پدیده‌‌ی «ویژگی خویش انتقالی» می‌شود. مغز ما شایعه‌ها و نکته‌های منفی را به‌شکلی ناخودگاه به گوینده‌ نسبت می‌دهد. بعد هرچه از رقیب بد بگویید، خریدار ناخودگاه آنها را به شما نسبت می‌دهد.


۸. قدرت زبان تن را فراموش نکنید

پژوهش‌های بی‌شماری تأثیر نشانه‌های غیرکلامی را بر رفتار خریدار ثابت کرده‌اند. تحقیقاتی با بررسی فروشندگانی که به کارگیری زبان تن را برای تأثیرگذاری بیشتر سخن فراگرفته‌اند، نشان داد میزان فروش‌ آنها ۵۶ درصد افزایش داشته است.


۹. از رسانه‌های اجتماعی بهره بگیرید

درصورت استفاده‌ی درست، رسانه‌های اجتماعی یکتا از سودمندترین ابزار فروش هستند. براساس تحقیقاتی در این زمینه، ۷۸٫۶ درصد فروشندگانی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند عملکرد بهتری از فروشندگانی داشته‌اند که رسانه‌های اجتماعی را به‌کار نمی‌گیرند. در ضمن ویزیتورهایی که از این امکان سهم می‌گیرند به بهره فروش، نرخ تکرار خرید و پیش‌بینی‌های بهتری دست می‌یابند.

روانشناسی فروش حرفه ای

یکی از ارزشمندترین شبکه‌های اجتماعی برای نیروی فروش لینکدین است. نتایج مطالعه‌ای در «هاروارد بیزنس ریویو» نشان داد ۴۰ درصد فروشندگانی که پیوستگی از لینکدین بهره‌گیری می‌کنند، با استفاده از شبکه‌های اجتماعی‌شان کسب درآمد می‌کنند.


۱۰. منش جنباننده داشته باشید

بنابر پژوهش‌ها آدم‌هایی با منش «محرک» معمولا این حس را منتقل می‌کنند که به‌شدت مشتاق موفقیت هستند. این افراد رقابت‌پذیر، خوش‌بین و جاه‌طلب هستند! کل می‌توانند این ویژگی‌ها را در خویش تقویت کنند ولی اگر می‌خواهید فروشنده استخدام کنید بهتر است کسانی را به‌خدمت بگیرید که حائز این ویژگی‌ها هستند. رسیدگی داده‌های ۸۰ساله‌ی حوزه‌ی فروش اثر عدل فروشندگان برتر دارای منش محرک هستند.


۱۱. از ذات رقابتی فروش لذت ببرید

لذت از رقابت در فروش حرفه ای


فروشندگان برتر افرادی رقابت‌پذیر هستند که فروش را فقط به‌عنوان شغل‌شان نمی‌بینند بلکه همانند یک بازی هیجان‌انگیز از آن لذت می‌برند. به‌همین‌خاطر معمولا از واژه «بردن» برای فروش‌های موفقیت‌آمیزشان کاربرد می‌کنند.


پژوهشی در سنه ۲۰۰۳ روی ۱۸۲ فروشنده نشان داد رقابت‌پذیری باعث می‌شود افراد سخت‌کوشانه پیشه کنند و از همکاران‌شان سبقت بگیرند.


۱۲. خوش‌بین و مثبت‌اندیش باشید

۳۰ سنه پژوهش و رسیدگی بیش از یک میلیون دست‌اندرکار فروش، تأیید کرد مثبت‌اندیشی عنصر ارزشمندی در این حوزه است. پژوهش‌های گوناگون با تأیید این موضوع، اثر دادند فروشندگان مثبت‌اندیش در زمینه‌های متنوع مانند محصولات اداری، املاک، بانکداری و خودرو موفق‌تر عمل می‌کنند. بنابر این یافته‌ها فروشندگان خوش‌بین بین ۲۰ الی ۴۰درصد اغلب از بدبین‌ها می‌فروشند.


۱۳. نه درونگرا نه برونگرا، میانه‌گرا باشید

احتمالا زیاد شنیده‌اید که برونگراها فروشنده‌های بهتری هستند. این چندان صحیح نیست! بهترین فروشنده‌ها نه برونگرا و نه درونگرا بلکه میانه‌گرا هستند. شخصیت میانه‌گرا ویژگی‌های درونگرایانه و برونگرایانه را باهم دارد و از یکی به دیگری در جنبش است.


مقاله‌ای در مجله‌ی «علم روان‌شناسی» با انتشار نتایج بررسی ۳۰۰ فروشنده‌ی حرفه‌ای نشانه عدل ویژگی‌های درونگرایانه و برونگرایانه هردو در فروش مؤثرند اما فروشنده‌های میانه‌گرا به‌طور متوسط ۳۲درصد موفق‌تر از فروشنده‌های به‌شدت برونگرا عمل می‌کنند.


۱۴. تمام‌کننده‌، مشاور یا خبره باشید

مطالعات گوناگون ۸ رویکرد عمده‌‌ی فروش را در فروشندگان ازجمله داستان‌پردازها، متمرکزها، سخن‌گوها، مهاجم‌ها و اجتماعی‌ها شناسایی کردند. ولی پژوهشی روی ۸۰۰ نیروی فروش نشان عدل موفق‌ترین فروشندگان در ۳ دسته‌ی باقیمانده جای می‌گیرند: تمام‌کننده‌ها، مشاورها و کارشناس‌ها.


بنابر پژوهش‌ها «کارشناس‌ها» معمولا در تمام فرایند فروش خوب عمل می‌کنند، «مشاورها» بیشتر بر گوش‌دادن به خریدار تمرکز دارند و «تمام‌کننده‌ها» با سخن ظریف‌شان به‌خوبی خرید را نهایی می‌کنند.


۱۵. انتخاب‌های مختلف ارائه دهید

مطالعات علمی نشان داد گوناگونی ‌انتخاب‌ تأثیر چشمگیری بر فروش دارد. در پژوهشی معروف در بازتاب به یک دستگاه توزیع دی‌وی‌دی، فقط ۱۰درصد مشتریان اقدام به خرید کردند. این رقم در رویارویی با ۲ دستگاه توزیع دی‌وی‌دی به ۶۶درصد رسید!


وقتی مشتری نسبت به تصمیمش مطمئن باشد، بردباری خرید‌کردن بیشتر می‌شود. در یک فروش حرفه ای با ارائه‌ی گزینه‌های مختلف این استحصال را در مغز انسان برپایی می‌کنید که با رسیدگی گزینه‌های بیشتر و درنتیجه با ریسک کمتر دست به برگزیدن زده است.


۱۶. مانند مشتری‌تان رفتار کنید

آن‌طور که پژوهش‌ها می‌گویند، الگوبرداری از زبان بدن، نشانه‌ها و حالت‌های کسی که با او گفتگو می‌کنید باعث می‌شود شما را بهتر درک کند. تکنیک «بازتاب» که در زوج‌های زیادی دیده می‌شود، در محیط شغل هم زیاد رخ می‌دهد. در پژوهشی در سال۲۰۱۱، صریح شد مشتریان در فروشگاه‌هایی که فروشندگان رفتار خریداران را بازتاب می‌دهند، اغلب خرید می‌کنند و برداشت مثبتی هم دارند. انعکاس رفتار کلامی و غیرکلامی خریداران تأثیر چشمگیری در جلب موافقت آنها برای خرید دارد.


۱۷. به خودتان باورداشت داشته باشید

باور به خویش برای فروش پیشه ای


پژوهش‌ها نشانه داده‌اند همه‌ی آدم‌ها، چه زن چه مرد، حتی موفق‌ترین‌ها هرازگاهی به خودشان شک می‌کنند. تردید‌به‌خود مسئله‌ی مهمی در علم روان‌شناسی است. گرد از راه‌های تقویت اعتمادبه‌نفس، تذکر موفقیت‌های گذشته است. سپس با صدای بلند اعلام کنید «موفقیت‌های پیشین‌تان نشانه‌ی این است که می‌توانید بعدها هم کامیاب باشید.» اثرگذاری این تمرین ساده اثبات‌شده است.


۱۸. دلبسته‌ی پروژه‌هایتان نشوید

گاهی آدم‌ها نمی‌توانند از کاری که منابع، انرژی‌ و وقت ارزشمندشان را صرف آن کرده‌اند دست بکشند تا اینکه پسین ناخوشایندی رقم می‌خورد. درحالی‌که می‌توانند از این فرصت درس بگیرند، رهایش کنند و فرایند فروش‌شان را اصلاح کنند. فروشندگانی که در این دام نمی‌افتند می‌توانند توان و منابع‌شان را صرف فرصت‌های سودآور کنند.


۱۹. نمایش اعتمادبه‌نفس‌ را فراموش نکنید

پژوهش‌های مختلف تأیید کرده‌اند وقتی کسان با اعتمادبه‌نفس گفتگو می‌کنند، حرف‌شان بیشتر خریدار دارد. شگفت‌انگیز این است که حتی اگر کس بااعتمادبه‌نفسی نیستید، می‌توانید وانمود کنید که هستید. وقتی زبان بدن آدم‌های بااعتمادبه‌نفس را تقلید می‌کنید گمان کردن اینکه حقیقتا پرماسیدن کنید اعتمادبه‌نفس دارید، زیاد است. پژوهش‌های مختلفی نشانه داده‌اند در فروش حرفه ای نمایش اعتمادبه‌نفس حتی از شناسایی دستاوردهای پیشین اثرگذارتر است.


۲۰. بسیار لبخند بزنید

نقش تبسم در فروش حرفه ای


برمبنای پژوهش‌های علمی با لبخندزدن درنظر خریدار گرم و صمیمی جلوه می‌کنید. وقتی لبخند می‌زنید جریان خون در مغز افزایش و دمای بدن تفریق می‌یابد. این دگرگونی ها منجر به دانستن رضایت و افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود. در ضمن لبخندزدن بر مغز طرف مقابل اثر می‌گذارد و او را به لبخندزدن ترغیب می‌کند. لبخندزدن شما را صمیمی‌تر جلوه می‌دهد و بنابر پژوهش‌ها آدم‌ها میل اکثریت به استجابت حرف کسان گرم و خودمانی دارند.


۲۱. مثل پزشک‌ها رفتار کنید

آدم‌ها دوست دارند درباره‌ی خودشان با افرادی که گوش شنوا دارند، گفتگو کنند. بر مبنای پژوهش‌های انجام شده در هاروارد، صحبت‌کردن از خودمان نه‌تنها با دریافتن خشنودی همراه است بلکه درک ما را از فردی که به‌حرف‌مان گوش می‌دهد، افزایش می‌دهد. به‌همین‌دلیل پزشک‌ها معمولا به‌عنوان افرادی محترم، قابل‌اعتماد و مهربان شناخته می‌شوند زیرا آنها سؤالاتی از شما می‌پرسند که پاسخ‌شان را معمولا برای سایرین آشکار نمی‌کنید. فروشندگانی که از خریداران سؤالات ارزشمندی می‌پرسند، تجربه‌ی خرید دلپذیرتری را خلق و درنتیجه باعث افزایش فروش می‌شوند.


کدام گوشی‌های سونی آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت می‌کنند؟

ه‌تازگی فهرستی از گوشی‌های هوشمند سونی که قرار است به جدیدترین نسخه از اندروید (اندروید ۱۰) آپدیت و به روزرسانی شوند، منتشر شده است.

کدام گوشی‌های سونی آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت می‌کنند؟

به گزارش ایسنا، اندروید ۱۰ که جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل محبوب گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود، مدت‌هاست که شرکت‌های تولیدکننده موبایل را درگیر خود کرده است تا بعد از انتشار و عرضه عمومی، بلافاصله بتوانند جدیدترین گوشی‌های هوشمند و پرچمدار خود را به آن ارتقا دهند و نسخه آپدیت و به‌روزرسانی اندروید ۱۰ را منتشر کنند. طبق روال هرساله، گوگل به عنوان شرکت توسعه دهنده اندروید و تولیدکننده گوشی‌های هوشمند پیکسل، نخستین شرکتی است که برای نسخه‌های جدید از سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید را برای گوشی های اختصاصی خود منتشر و ارائه می‌کند.

بعد از گوگل، تمامی شرکت‌های تولیدکننده موبایل در تلاشند تا با بیشترین سرعت و در کمترین زمان ممکن، از ارائه و انتشار جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل محبوب موبایلی، اندروید ۱۰، خبر داده و بدین ترتیب کاربران گوشی‌های هوشمند توسعه داده شده خود را راضی و خشنود کنند.

بدون شک هر شرکتی که تعداد بیشتری از گوشی‌های توسعه داده شده خود را در مدت زمان کمتری به اندروید ۱۰ به روزرسانی کند، از برتریت بیشتری در میان رقبای خود برخوردار خواهد شد.

حالا به تازگی فهرست جدیدی به نقل از منابع آگاه از گوشی‌های هوشمند شرکت ژاپنی سونی منتشر شده است که گفته می‌شود قرار است در اولین فرصت آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت کنند. بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود به منظور بهره‌مندی از قابلیت و امکانات جدید و منحصر بفرد آخرین نسخه از اندروید، به زودی آپدیت مربوطه را دریافت، دانلود و نصب کنند.

بر اساس گزارش وب سایت phonearena به نقل از منبعی ژاپنی تحت عنوان NTT DoCoMo، این فهرست شامل گوشی‌های زیر خواهد بود:

اکسپریا ایکس زد۲ (Xperia XZ۲)
اکسپریا ایکس زد۲ کامپکت (Xperia XZ۲ Compact)
اکسپریا ایکس زد۲ پریمیوم (Xperia XZ۲ Premium)
اکسپریا ایکس زد۳ (Xperia XZ۳)
اکسپریا ۱ (Xperia ۱)
اکسپریا ۵ (Xperia ۵)
اکسپریا ایس (Xperia Ace)

از آنجایی که نام اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس در این فهرست به چشم نمی‌خورد، بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده‌اند که سونی در آینده‌ای نزدیک، این فهرست را نیز به روزرسانی می‌کند و به زودی آپدیت اندروید ۱۰ را برای گستره وسیع‌تری از گوشی‌های هوشمند خود منتشر و ارائه خواهد کرد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های اندروید ۱۰ می‌توان به پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G، پشتیبانی از صفحه نمایش تاشو و انعطاف پذیر، لایو کپشن (Live caption)، پاسخ هوشمند،  Focus Mode، آپدیت‌های پس‌زمینه یکپارچه، امنیت و حریم خصوصی بهبود یافته، سلامت دیجیتال و کنترل مربوط به والدین، حالت تاریک ( Dark Mode ) و برخی دیگر از ژست‌های حرکتی اشاره کرد که تاکنون نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران و طرفداران را به سمت و سوی خود جلب کرده و موجب شده است که به انتظار انتشار این نسخه جدید از اندروید بنشینند.

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980729020.html

ویژگی‌های جذاب "اپل واچ" جدید + تصاویر


گروه فناوری الف،    3980729085

اپل در آخرین به روزرسانی سیستم عامل اپل واچ که "WatchOS ۶" بود، به گونه‌ای عمل کرده است که نظر کاربران را بسیار به خود جلب کرده است. اپل ماه گذشته به روزرسانی‌های مربوط به آیفون، آیپد، اپل تی وی و اپل واچ را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، اپل واچ جدید با سیستم عامل "WatchOS ۶" شامل چندین برنامه و قابلیت جدید و کاربردی است که آنها را برای شما بازگو خواهیم کرد. "WatchOS ۶" جدیدترین سیستم عامل اپل برای ساعت‌های هوشمندش است. جدیدترین نسخه ساعت اپل دارای صفحه نمایش همیشه روشن و یک قطب نمای داخلی است. قبل از شروع استفاده از ویژگی‌های جدید در WatchOS ۶ ، ابتدا باید iOS ۱۳ را بر روی آیفون خود که ساعت شما به آن متصل است، نصب کنید.

حذف برنامه‌های اپل

در نسخه جدید اپل واچ کاربران می‌توانند برنامه‌های اپل را از اپل واچ خود حذف کنند و برنامه‌هایی که از آنها استفاده نمی‌کنند را به راحتی از صفحه نمایش خود حذف کنند. برای انجام این کار کاربران تنها می‌توانند با فشار دادن طولانی روی هر برنامه و پس از آمدن نماد X بر روی آن زده و پس از تایید، برنامه مذکور را حذف کنند. اگر نیاز به نصب مجدد یک برنامه داشتند نیز می‌توانند به راحتی آن برنامه را از اپ استور دانلود کنید.

چرخه قاعدگی

در نسخه جدید اپل واچ، اپل برنامه‌ای موسوم به "چرخه قاعدگی" (Cycle tracking) را مختص بانوان و برای بررسی سلامت آنها در طول دوره قاعدگی گذاشته است. ردیابی سلامت زنان در این برنامه قابل استفاده است. اپل در این بروز رسانی یک برنامه اختصاصی ردیابی چرخه قاعدگی در ساعت کاربران قرار داده که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از سلامت کلی بدن خود طی این دوره آگاه شوند. در نسل جدید اپل واچ قابلیت ثبت اطلاعات کلیدی در مورد چرخه قاعدگی و باروری‌ برای بانوان فراهم شده است.

جلوگیری از ناشنوایی

پس از به روزرسانی در WatchOS ۶ ، کاربران برنامه جدید Noise را خواهند دید. برنامه Noise سطح دسی‌بل محیط اطراف کاربران را کنترل می‌کند و اگر در محیطی هستید که دارای سر و صدای بیش از ۸۰ دسی‌بل است (آستانه شروع آسیب به شنوایی) به کاربران هشدار می‌دهد.

اَپ استور در مچ دست کاربران

اپل یک برنامه اَپ استور اختصاصی را در WatchOS ۶ اضافه کرده است که می‌توانید از آن برای بارگیری مستقیم برنامه‌ها به ساعت استفاده کنید. اکنون کاربران برای مشاهده پیشنهادات برنامه اپل و یا جستجوی یک برنامه خاص یا به روزرسانی هر برنامه تنها می‌بایست برنامه اَپ استور را در ساعت خود باز کنند.

سیری ، این چه آهنگی است؟

اکنون برنامه شازم (Shazam) وارد اپل واچ شما شده است. شما فقط باید از سیری بخواهید که یک آهنگ مشخص را برای شما پیدا کند و چند ثانیه بعد نام این هنرمند را خواهند شنید و آهنگ برای کاربران پخش خواهد شد.

با فشار دادن Digital Crown می‌توانید به سیری دسترسی داشته باشید، مچ دست خود را بالا ببرید و با سیری صحبت کنید، یا از عبارت بیدار "هی سیری" استفاده کنید و این سوال را بپرسید که این چه آهنگی است؟ پس از آن سیری آهنگ را شناسایی خواهد کرد و اگر مایل باشد برایتان پخش خواهد کرد و می‌توانید آن را به "اپل موزیک"(Apple Music) خود اضافه کنید.

ماشین حساب

چگونه اپل واچ این مدت طولانی بدون برنامه ماشین حساب بود جای سوال است اما اکنون دیگر جای نگرانی نیست چرا که اکنون کاربران می‌توانند تمام محاسبات خود را توسط یک ماشین حساب انجام دهند و حتی یک دکمه نکته وجود دارد که به کاربران کمک می‌کند دریابند چه مقدار پول می‌توانید در رستوران به یک پیش خدمت بدهید.

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980729085.html

گوگل پلاگین Site Kit را برای وردپرس منتشر کرد

گوگل نسخه 1.0 افزونه Site Kit خویش را برای وردپرس منتشر کرده است. بر طبق گفته ی گوگل، تغییراتی از جمله ساده سازی تنظیمات، برطرف کردن خطاها و بهینه سازی رابط کاربری در پیش نمایش افزونه Site Kit اعمال شده است.


پلاگین Site Kit به کاربران وردپرس دسترسی به دیتا های سرویس های گوگل را در داشبورد سایت خود میدهد. این پلاگین دیتا ها را از سرچ کنسول گوگل، گوگل آنالیتیکس، pagespeed insights و گوگل ادسنس جمع آوری می کند.


داشبورد افزونه site kit در وردپرس


با به کارگیری افزونه ی site Kit هیچی نیازی به کد نویسی و یا ویرایش کدها نیست، از این جهت استفاده از محصولاتی همچون گوگل آنالیتیکس برای افراد مبتدی به سادگی امکان پذیر خواهد بود.


گوگل اعلام کرده است همه ی کسان به سادگی میتوانند از پلاگین site kit استفاده کنند

تنظیمات افزونه google site kit

 اما گوگل پافشاری کرده است که این پلاگین به خصوص برای کسان چیره دست که بر روی سایت مشتریان پیشه میکنند سودمند است. دلیل آن هم این است که:


تنها با ورود به داشبورد وردپرس مشتریان و باقی تیم ها میتوانند به سادگی به دیتا هایی موجود در محصولات گوگل دست پیدا کنند.

مشتریان عملکرد و رهنمود هایی جهت درمان سایت را مستقیم از سوی گوگل نگریستن می کنند.

این افزونه شما را توانا می سازد تا سطح دسترسی را مشخص کنید الی تنها افراد مورد تایید شما بتوانند دیتا ها را مشاهده کنند.

برای بهره‌گیری ی کاملا بهینه از این افزونه گوگل توصیه میکند حداقل هفته ای یکبار داشبورد وردپرس خود را مشاهده و بررسی نمایید. وانگهی شما میتوانید وضعیت هر صفحه را به چهره مجزا با ورود به آن صفحه و کلیک بر روی آیکون پلاگین در قسمت admin bar (نوار مدیریت) مشاهده نمایید.


مطلب پیوسته  تقلید کورکورانه در سئو ممنوع!

منوی site kit در نوار مدیریت وردپرس


با این اطلاعات، گوگل توصیه میکند تا صفحاتی که عملکرد فوقانی داشته اند را پیدا کرده و برخورد کاربران با آن را رسیدگی نمایید. این پیشه به شما کمک میکند الی ترند های جدید از جمله عناوینی که بیشتر تعامل را در توییتر ، فیسبوک و غیره گرفتن میکنند را شناسایی کرده و از آن در جهت افزایش تعامل کاربران با سایت خود استفاده نمایید.


برای دانلود این پلاگین می توانید به بخش “افزونه ها” در داشبورد وردپرس مراجعه و عبارت site kit را سرچ کنید و یا از این لینک آشکارا از سایت اندوختگاه وردپرس آن را دانلود کنید.


تاریخچه اینترنت

تاریخچه اینترنت 

پیدایش اینترنت (The Internet) به دهه ۶۰ برمی گردد؛ یعنی زمانی که دولت ایالات متحده بر اساس طرحی موسوم به «Arpa» مخفف (آژانس تحقیق پروژه های پیشرفته) که هدفش تقویت کارکردهای دفاعی بود، این طرح را به اجرا گذاشت.

 

در آن زمان، چیزی به اسم کامپیوتر شخصی وجود نداشت و صرفاً سازمان های بزرگ، دانشگاه ها و مراکز دولتی بودند که از سیستم های کامپیوتری بزرگ موسوم به MainFrame استفاده می کردند که هر کدامش اطلاعات خاصی را ذخیره کرده بود و در صورت نیاز، با یکدیگر اتصال برقرار و اطلاعات را بین همدیگر منتقل می کردند یا در صورت ایجاد بستر مناسب، اطلاعات را در حالت اشتراک قرار می دادند.

 

در همان دوران، سیستم هایی به وجود آمده بودند که امکان ارتباط بین کامپیوترهای یک سازمان را فراهم می کردند، به طوری که کامپیوترهای موجود در بخش ها یا طبقات مختلف با یکدیگر تبادل اطلاعات می کردند و امکان ارسال نامه بین بخش های مختلف سازمان، فراهم می شد. این همان چیزی است که امروزه به آن، سیستم ارسال نامه با پست الکترونیک یا ای میل می گویند.

 

اما برای برقراری اتصال بین این شبکه های کوچک و پراکنده که هر کدام به روش ها و بر مبنای استانداردهای خودشان کار می کردند، استانداردهای جدید و مشخصی توسط کارشناسان وضع شد که همان پروتکل ها هستند.

 

چگونگی پیدایش اینترنت

سرانجام درسال 1961 میلادی تعداد ۴ کامپیوتر در ۲ ایالت مختلف با موفقیت ارتباط برقرار کردند و با اضافه شدن واژه نت به طرح اولیه، نام آرپانت (ArpaNet) برای آن منظور شد.

 

در دهه 1970 میلادی با تعریف پروتکل‌های جدیدتر از جمله TCP که تا به امروز رواج دارد و نیز مشارکت کامپیوترهای میزبان (Host) بیشتر به آرپانت و حتی گسترده شدن آن به برخی نواحی فراتر از مرزهای ایالات متحده، آرپانت شهرت بیشتری یافت و ایده اینترنت همراه با جزییات بیشتر راجع به شبکه‌های کامپیوتری مطرح گشت تا اینکه طی سال‌های پایانی دهه ۱۹۷۰ شبکه‌های مختلف تصمیم گرفتند به صورت شبکه‌ای با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند و آرپانت را بعنوان هسته اصلی انتخاب کردند.

 

بعدها در سال 1993 میلادی نام اینترنت روی این شبکه بزرگ گذاشته شد. وب یا همان WWW که مخفف World Wide Web (به فارسی: تار جهان‌گستر) می‌باشد توسط آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذرات CERN بخاطر نیاز آنها به دسترسی مرتب‌تر و آسان‌تر به اطلاعات موجود روی اینترنت ابداع گشت. در این روش اطلاعات به صورت مستنداتی صفحه‌ای بر روی شبکه اینترنت قرار می‌گیرند و بوسیله یک مرورگر وب قابل مشاهده هستند و هم اکنون کارکردهای بسیاری دارند.

 

شبکه اینترنت چیست؟

تاریخچه اینترنت در ایران و جهان،چگونه تاریخچه اینترنت

اینترنت مانند جهانی تخلیلی است

شبکه جهانی اینترنت مجموعه ای از شبکه های کامپیوتری است که با استفاده از قوانین و پروتکل های خاصی که به آن TCP/IP می گویند و از طریق خطوط تلفنی، ماهواره ای و غیره به یکدیگر وصل شده اند، تا اطلاعات و داده ها بتواند به سرعت از یک کامپیوتر به کامپیوتری دیگر در هر کجای گیتی انتقال یابد.

 

با تحولات اساسی و رشد بی نظیر که طی دهه اخیر بوقوع پیوسته است، در حال حاضر اینترنت به عنوان یکی از مهمترین ابزارها، برای انتقال جوامع به جامعه اطلاعاتی مطرح شده است که درآن کلیه شبکه های کامپیوتری، تلفن ها، ویدئوها، کنفرانس ها، موبایل ها و غیره با هم ارتباط داشته و به تبادل اطلاعات می پردازند.

 

به طور کلی می توان دلایل محبوبیت اینترنت را در همگانی بودن، کاهش هزینه ها، سهولت خرید و فروش بر روی اینترنت، بدون مرز و بدون مالک بودن اینترنت، رشد سریع اینترنت و فراوان بودن تعداد مشترکان آن دانست.

 

اینترنت مانند جهانی تخلیلی است، جهانی غیر از جهان ما که در آن می توان همه چیز یافت از گفتگو با افراد و بخش های سرگرمی و لطیفه گرفته تا کسب اطلاعات در مورد فضا، گرفتن مقالات علمی و ارتباط با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی برای همکاری و یا ادامه تحصیل در کشورهای دیگر ،در کنار این موارد امکانات دیگری نیز در اینترنت وجود دارد که می توان به نامه الکترونیکی، گفتگو، گرفتن نرم افزارها از اینترنت و غیره اشاره نمود.

 

وب (WEB) چیست؟

شبکه تار عنکبوتی جهانی (وب) مدتها پس از اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت. کاربرد اولیه اینترنت اساسا برای تبادل اطلاعات و پست الترونیک بود. تولد وب به سالهای 1989 تا 1991 و به کارهای دانشمندی به نام تیم برنزی - لی در آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذرات (CERN) در سوئیس بر می گردد.

 

انگیزه وی برای طراحی این استاندارد این بود که اطلاعاتی که افراد نیاز دارند در سندها و فایل هایی در کامپیوترهای مختلف ذخیره شده است تقریبا در تمام این اسناد ارجاعاتی به سندهای دیگر وجود دارد، در آن سند هم ارجاعاتی به سندهای دیگر هست و الی آخر...

 

«تیم» از خود پرسید که آیا راهی وجود دارد که بتوان به کمک آن سندی را که به آن اشاره شده، (بدون توجه به مکان این سند) دید؟ مثلا، ممکن است در سندی که در یک کامپیوتر در نیویورک قرار دارد دو ارجاع ، یکی به سندی در کامپیوتر در بمبئی و دیگری به سندی در کامپیوتر اتاق پهلویی، وجود داشته باشد این مفهوم که به ابر لینک (Hyper Link) معروف شد، سنگ بنای شبکه تار عنکبوتی جهانی یا وب است.

 

با اینکه مفهوم وب بسیار اغوا کننده بود، پیاده سازی واقعی آن بسیار پیچیده می نمود. برای اینکار دو نیاز اساسی وجود داشت: یک فرمت استاندارد برای مبادله آنها از طریق اینترنت.

 

نگاهی به تاریخچه اینترنت در ایران

تاریخچه اینترنت در جهان،مقاله تاریخچه اینترنت

کاربرد اولیه اینترنت اساسا برای تبادل اطلاعات و پست الترونیک بود

*سال ۱۳۷۱: در این سال، تنها تعداد کمی از دانشگاه های ایران توانستند به اینترنت مجهز شوند؛ از جمله این دانشگاه ها می توان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه گیلان را نام برد که توسط مرکز تحقیقات فیزیک نظری و از طریق پروتکل UUCP به اینترنت وصل شدند.

 

*سال ۱۳۷۲: در این سال، ایران رسماً به شبکه جهانی اینترنت پیوست. اولین رایانه ای که در ایران به اینترنت متصل شد، رایانه مرکز تحقیقات فیزیک نظری بود و هم اکنون نیز این مرکز یکی از مرکزهای اصلی خدمات اینترنت در ایران است. مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات، به عنوان تنها نهاد ثبت اسامی قلمرو [ir.] در ایران به رسمیت شناخته می شود. این قلمرو، مشخصه تعیین شده برای هویت ایران در فضای اینترنت است.

 

*سال ۱۳۷۳: در این سال، مؤسسه ندا رایانه تأسیس شد. این مؤسسه در عرض یک سال، اولین وب سایت ایرانی را راه اندازی کرد. همچنین، این مؤسسه روزنامه «همشهری» را به زبان فارسی در اینترنت منتشر کرد که اولین روزنامه رسمی ایرانی در وب لقب گرفت. در همین سال، به دنبال اتصال به اینترنت از طریق ماهواره کانادایی کدویژن (Cadvision)، مؤسسه ندا رایانه فعالیت بازرگانی خود را به عنوان اولین شرکت خدمات سرویس اینترنتی (ISP) آغاز کرد.


منبع: