به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، ماه پیش توئیتر اعلام کرد که در حال کار روی روشهایی است که به مدیریت بهتر "دیپفیک"(deepfake) کمک میکنند.
حال این شرکت پیشنویس دستورالعملهایی را منتشر کرده که مربوط به چگونگی رسیدگی به مشکلات دیپفیک است و از مردم میخواهد سیاستهای مربوط به آنچه را که "رسانههای مصنوعی و دستکاری شده" میخواند بررسی و تنظیم کنند.
توئیتر میگوید این دستورالعمل، رسانههای جعلی و ساختگی از قبیل عکس، صوت و یا ویدئو را که به طور قابل توجهی تغییر کرده باشند و قصد گمراه کردن مردم را داشته باشند و یا معنای اصلی آن را تغییر داده باشند مشخص خواهد کرد.
چنین دستکاریهایی معمولا عمیق و یا نیمه عمیق خوانده میشوند.
دیپ فیک یا جعل عمیق، ترکیبی از کلمههای " یادگیری عمیق" و "جعلی"، یک تکنیک برای ترکیب تصویر انسان به وسیله هوش مصنوعی است تا با استفاده از آن تصاویری جعلی از یک انسان ساخته شود. با پیشرفت روز افزون دنیای فناوری امروزه انتشار اخبار و چهرههای جعلی افزایش یافته است.
با توجه به این دستورالعملها توئیتر چنین اقداماتی را انجام خواهد داد:
یک پیام هشدار در کنار توئیتهایی درج خواهد کرد که دارای رسانههای جعلی و دستکاری شده هستند.
پیش از اشتراک و یا لایک توئیتهایی با محتوای جعلی توسط کاربران، به آنها هشدار خواهد داد.
به مقالههای خبری یک لینک اضافه خواهد کرد بنابراین مردم میتوانند اطلاعات بیشتری راجع به جعلی بودن یک رسانه از منابع مختلف پیدا کنند.
اگر توئیتر تصمیم بگیرد که یک توئیت حاوی محتوای جعل عمیق یا نیمه عمیق است و میتواند امنیت جسمی فردی را تهدید کند و یا منجر به بروز آسیب جدی دیگر شود، آن توئیت را حذف خواهد کرد.
البته این دستورالعملها به طور رسمی تنظیم نشده است.
توئیتر پس از بررسی بازخوردهای این دستورالعمل، حداقل ۳۰ روز قبل از آغاز به کار این دستورالعملها، نسخه رسمی آنها را منتشر خواهد کرد.
محتوای دیپفیک نهتنها میتواند به مردم آسیب بزند، بلکه میتواند در فعالیتهای گمراهسازی هم استفاده شود.
توئیتر یکی از چندین شرکت بزرگ فناوری است که راههای مقابله با دیپفیک را بررسی میکند.
پیش از این آمازون هم اعلام کرد که به فیسبوک ملحق شده تا در برابر تکنیک "جعل عمیق" ویدئوها مبارزه کند.
شرکت مایکروسافت و دانشگاه ام.آی.تی هم اقداماتی را برای مبارزه با جعل عمیق پیش گرفتهاند.
منبع:https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040633.html
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، ماه پیش توئیتر اعلام کرد که در حال کار روی روشهایی است که به مدیریت بهتر "دیپفیک"(deepfake) کمک میکنند.
حال این شرکت پیشنویس دستورالعملهایی را منتشر کرده که مربوط به چگونگی رسیدگی به مشکلات دیپفیک است و از مردم میخواهد سیاستهای مربوط به آنچه را که "رسانههای مصنوعی و دستکاری شده" میخواند بررسی و تنظیم کنند.
توئیتر میگوید این دستورالعمل، رسانههای جعلی و ساختگی از قبیل عکس، صوت و یا ویدئو را که به طور قابل توجهی تغییر کرده باشند و قصد گمراه کردن مردم را داشته باشند و یا معنای اصلی آن را تغییر داده باشند مشخص خواهد کرد.
چنین دستکاریهایی معمولا عمیق و یا نیمه عمیق خوانده میشوند.
دیپ فیک یا جعل عمیق، ترکیبی از کلمههای " یادگیری عمیق" و "جعلی"، یک تکنیک برای ترکیب تصویر انسان به وسیله هوش مصنوعی است تا با استفاده از آن تصاویری جعلی از یک انسان ساخته شود. با پیشرفت روز افزون دنیای فناوری امروزه انتشار اخبار و چهرههای جعلی افزایش یافته است.
با توجه به این دستورالعملها توئیتر چنین اقداماتی را انجام خواهد داد:
یک پیام هشدار در کنار توئیتهایی درج خواهد کرد که دارای رسانههای جعلی و دستکاری شده هستند.
پیش از اشتراک و یا لایک توئیتهایی با محتوای جعلی توسط کاربران، به آنها هشدار خواهد داد.
به مقالههای خبری یک لینک اضافه خواهد کرد بنابراین مردم میتوانند اطلاعات بیشتری راجع به جعلی بودن یک رسانه از منابع مختلف پیدا کنند.
اگر توئیتر تصمیم بگیرد که یک توئیت حاوی محتوای جعل عمیق یا نیمه عمیق است و میتواند امنیت جسمی فردی را تهدید کند و یا منجر به بروز آسیب جدی دیگر شود، آن توئیت را حذف خواهد کرد.
البته این دستورالعملها به طور رسمی تنظیم نشده است.
توئیتر پس از بررسی بازخوردهای این دستورالعمل، حداقل ۳۰ روز قبل از آغاز به کار این دستورالعملها، نسخه رسمی آنها را منتشر خواهد کرد.
محتوای دیپفیک نهتنها میتواند به مردم آسیب بزند، بلکه میتواند در فعالیتهای گمراهسازی هم استفاده شود.
توئیتر یکی از چندین شرکت بزرگ فناوری است که راههای مقابله با دیپفیک را بررسی میکند.
پیش از این آمازون هم اعلام کرد که به فیسبوک ملحق شده تا در برابر تکنیک "جعل عمیق" ویدئوها مبارزه کند.
شرکت مایکروسافت و دانشگاه ام.آی.تی هم اقداماتی را برای مبارزه با جعل عمیق پیش گرفتهاند.
منبع:https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040633.html
عایقکاری ایرانیان
ارسال شده در بدست ayobkarami1359
ایرانیان از قدیم با عایقکاری اشنا بوده اند وبا به کارگیری مصالح ساختمانی در دسترس،خانه های خویش را طوری میساختند که کمترین احتیاج را بهگرمایش وسرمایش داشته باشند واین خود جلوه ای از شهریگری دیرینه ایرانیان است.
ایزوگام در کرج در تابستان باعث میشودگرمای اقلیت وارد ساختمان شود ودر زمستان نیز جلوی برونرفت حرارت از ساختمان وسرد شدن آن را میگیرد.
عایق صوتی از انتقال صدااز یک محل به محل سایر بازدارندگی میکند.مسئله مهار صدا حاصل از فن ها و موتورها وحتی حرکت سیال در تاسیسات از اهمیت بالایی بر خوردار میباشد.
انواع عایقکاری
عایقها دو گروه اصلی دارند که شیوه شغل آنهاکاملا متفاوت است:
عایقهایی که در ساختار آنها حبابهای هوا هستی دارد وباعث تفریق گرما میشوند.
عایقهایی که گرما را باز می تابانند. پشت این عایقها باید حدودا ۲۰ میلیمتر فاصله هوایی تعبیه شود.
چه جاهایی باید عایقکاری شود؟
جاهایی که عایقکاری میشود عبارت است از سقفها:مصرف انرژی برای گرمایش وسرمایش ساختمان را ۳۵ درصد لغایت ۴۵ درصد کاهش میدهد
دیوارهای خارجیکمصرف انرژی برای گرمایش وسرمایش ساختمان را حدودا۱۵ درصد تفریق میدهد.
ایزوگام یک نوع عایق ضد رطوبتی وضد نم است که در پشت بامها وسرویسها وکف پارکینگها ودیواره ها وپی ساختمان وبسیاری موارد سایر کاربرد دارد ونصب آن بدست افراد دوره دیده ودارای مهارت سپریدن میشود.
جهت نصب ایزوگام با ما تماس بگیرید۰۹۱۲۰۷۲۱۰۰۶-۰۹۱۹۹۷۶۱۰۰۶
به گزارش باشگاه خبرنگاران، روایت تاریخچه سری Devil May Cry نخستین موضوعی است که گیمرها در آغاز بازی Devil May Cry 5 با آن برخورد میکنند و داستان آن بگونهای است که گویی داستان Devil May Cry 5 سالها پیش و حین ساخت نسخه اول این بازی نوشته شده است. طرفداران سری محبوب Devil May Cry سالها بود که انتظار ساخت نسخهای جدید که ارتباط مستقیمی با داستان اصلی داشته باشد را میکشیدند و این انتظار تنها مختص آنها نبود و به طور کلی افرادی که به سبک HnS علاقه دارند، مدتهاست که از داشتن عنوانی برجسته در این سبک محرومند و در سالهای اخیر، به ندرت شاهد عرضه یک اثر با کیفیت در این سبک بودیم. چند ماه پیش کمپانی «کپکام»، با معرفی بازی Devil May Cry 5 و بازگشت مجدد شخصیتهای اصلی، طرفداران سری را به آرزوی خود رسانید. باید دید آیا این سری دوباره میتواند خود را به عنوان یکی از سرآمدان سبک HnS معرفی کند یا خیر.
نخستین نکتهای که پس از ورود اولیه به محیط بازی خودنمایی میکند، گزینه روایت تاریخچه سری Devil May Cry است. این موضوع از دو جهت بسیار قابلتوجه است؛ در وهله اول کپکام با تعبیه این بخش سعی بر ارایه تجربهای جذاب Devil May Cry 5 برای تمامی گیمرها چه آن دستهای که موفق به تجربه نسخههای پیشین نشدهاند، دارد تا پیش از ورود به بازی با شخصیتها و گذشته هر یک آشنا شوند.
اما نکته قابل تامل دیگر که با دیدن این بخش به ذهن خطور میکند، داستان کاملا وابسته Devil May Cry 5 به نسخههای پیشین خود است تا کپکام بدین ترتیب یادآوری مختصری از اتفاقات رخداده پیشین این بازی ارایه دهد و به محض ورود به بازی، سناریو دوم قوت میگیرد و درکنار حضور شخصیتهای قدیمی، سرنخهای زیادی از اتفاقات گذشته مشاهده میشود.
داستان بازی Devil May Cry 5
نویسندههای Devil May Cry 5 در حدی استادانه سناریوی بازی را نوشتهاند که در نیمه ابتدایی آن هزاران سؤال در ذهن گیمرها ایجاد خواهد شد و در بخش پایانی، نه تنها به تمامی این سوالات پاسخ داده میشود، بلکه تمام نکات مبهم موجود از نسخههای پیشین بازی نیز جواب خود را دریافت میکنند. این موضوع بهحدی خوب و کامل انجام میگیرد که گویی داستان Devil May Cry 5 سالها پیش و حین ساخت نسخه اول این بازی نوشته شده است. اما جدا از کیفیت و روند داستان Devil May Cry 5، موردی که این بازی را در این بخش ممتاز میکند، روایت فوقالعاده داستان است.
درست در نقطه ای که اکنون روایت بهصورت غیرخطی و درکنار فلشبکهای متعدد انجام میشود. روایت جداگانه داستان از نگاه شخصیتهای مختلف باعث میشود تا هیچگاه از روند پیشرفت بازی خسته نشوید و همواره با شوق و علاقه زیاد نظارهگر اتفاقات در حال رخ دادن باشید. ایتسونو با این ترفند پیچ و خمهای داستانی رو تا جای ممکن افزایش داده تا در بخشهای پایانی بازی و حین مواجهه با پاسخ نکات مبهم موجود، هیجان فوقالعادهای به گیمرهای تزریق شود که یا کاملا مات و مبهوت به نمایشگر خیره خواهند ماند، یا از شدت هیجان از جای خود بلند شده و فریاد خواهند زد.
در ابتدا بازی را با نیرو آغاز میکنیم و سبک کلی مبارزات او همان چیزی است که در نسخه قبل دیده بودیم. هر چند با تغییرات مناسبی که در تواناییهایش ایجاد شده و پس از کمی پیشروی و ارتقا مهارتها، سیستم مبارزه نیرو فرم کلی خود را یافته و با یکی از هیجانانگیزترین سیستم مبارزات در میان عناوین HnS روبرو خواهید شد. «نیرو» شخصیت جدید داستان است که توانایی خاصی در خلق دستهای مکانیکی دارد که این دستها، دلیل عمده لذت بردن از مبارزه با نیرو است. چندین نمونه مختلف از این دستهای مکانیکی را در ابتدا به همراه خواهید داشت و به مرور نیز نیکو تعداد بیشتر و متنوعتری از آنها را برای شما خواهد ساخت.
تفاوت بین قابلیتهای دستهای مکانیکی بسیار زیاد است، یکی از آنها به دشمنان شوک الکتریکی وارد کرده و دیگری با ضربات شلاق به جان آنها میافتد. یا اینکه به کمک یکی از دستها، موشکی شلیک شده که میتوانید بر روی آن سوار شده و به سمت دشمنان حمله کنید. ترکیب قابلیتهای دست مکانیکی با کمبوهای متنوعی که نیرو انجام میدهد و نیز امکان کشیدن دشمنان به سمت خود، مبارزات را به امری جذاب و هیجانانگیز تبدیل میکند. جهت بالانس شدن سیستم مبارزات نیرو، محدویتهایی برای استفاده از دست مکانیکی در نظر گرفته شده و در صورت بلاک کردن ضربه شما و یا استفاده از قدرت ویژه، دست از بین رفته و باید با جستجو در محیط، به دنبال جایگزین آن بگردید.
دانته نیز که این بار از همیشه جوانتر بود، مانند همیشه شخصیتی بسیار خوش تیپ و جذاب است و یک پروتاگونیست فوق العاده قدرتمند و با ابهت و البته یکی از محبوبترینها در دنیای بازیهای رایانهای محسوب میشود. بعد از این نسخه نوبت به بازی چهارم رسید که در نسل هفتم برای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ و رایانههای شخصی عرضه گردید و برای اولین بار ما را با شخصیت Nero آشنا کرد و بازی بسیار خوبی هم بود.
سپس کپکام به سراغ یک تغییر اساسی در سری رفت و بازی ریبوت این سری با نام DMC: Devil May Cry را به استودیو نینجا تئوری واگذار کرد و آنها هم یک بازی بی نظیر و معرکه ساختند که یکی از برترین هک اند اسلشها تا به امروز است و البته به خاطر تغییرات ظاهری دانته برخی با آن مخالف بودند، اما هرگز کسی نمیتواند کتمان کند که این بازی که به صورت بین نسلی برای نسل هفتم و هشتم عرضه شد یک هک اند اسلش بی نظیر و قدرتمند است.
هیدئاکی ایتسونو به نحوی تکههای پازل را در Devil May Cry 5 بههم چسبانده است که حین بازی مدام با خود خواهید گفت، این دقیقا همان چیزی است که بیش از ۱۱ سال منتظر آن بودیم. مبارزات فوقالعاده، تنوع عالی دشمنها، باسفایتهای متعدد، موسیقی جذاب و صدالبته داستانی بینظیر که باعث میشود میخکوب پای بازی بنشینید و از تک تک لحظات آن لذت ببرید.
منبع:https://www.beytoote.com/computer/technews/enews407009.html
به گزارش باشگاه خبرنگاران، پس از مدتها انتظار بالاخره هیدئو کوجیما مرموزترین عنوان دنیای عناوین رایانهای با نام Death Stranding را در روز گذشته وارد بازار کرد که با استقبال نسبتا خوبی از سوی گیمرها قرار گرفت. اما بسیاری از گیمرها اعلام کردن که پس از ورود به بازی با دنیای مرموز و کشنده رو به رو میشوند. در این بازی گیمر دائما با موجوداتی که در بازی زندگی میکنند درگیر خواهد شد و ورود به هر نقطه از بازی برای او خطرساز خواهد شد. مهمترین و کشندهترین موجوداتی که در بازی وجود دارند B.T نام داشته و گیمر برای از بین بردن این شخصیت باید تلاش بسیار زیادی کند.
شرکت سونی نیز با عرضه عنوان Death Stranding ویدیویی از پشت صحنه و مراحل ساخت و توسعه این بازی منتشر کرده است که در آن یکی از توسعه دهندگان عنوان مذکور درباره طراحی شخصیت و میزان خشونت شخصیتهای B.T حرف زده است.