خانه » صفر لغایت صد تولید محتوا
همه آنچه لازم داریم لغایت درباره تولید درونمایه بدانیم
فلوچارت تولید محتوا
اولین چیزی که با شنیدن اسم محتوا به ذهن خطور میکند به شایستن زیاد تولید درونمایه است. و اولین عبارتی که بعد از شنیدن فرآوری محتوا در ذهن ما نقش میبندد تولید محتوا از نوع متن و نوشته است. آیا واقعاً همینطور است و محتوا صرفاً به فرآوری و تولید نیز صرفاً به محتوای متنی ختم میشود؟
در استجابت به سؤال اول باید گفت که بی گمان اینطور نیست و رهنمود میکنیم پیش از مطالعه این بخش، راندآپ تقسیم استراتژی محتوا را ملاحظه بفرمایید و سپس این مطلب را ادامه دهید؛ زیرا ممکن است به این نتیجه برسید که در راهبرد محتوای شما نیازی به تولید بدست خودتان نیست و میتوانید با برونسپاری، راهبرد خویش را پیادهسازی کنید. پس فرآوری درونمایه کل چیز نیست و حتی ممکن است در راهبرد محتوا وجود نداشته باشد. ولی اگر وجود داشت چه؟ اگر قرار باشد خودتان تولید درونمایه کنید چه؟ در پیوسته این مطلب از ابتدا درباره اهمیت فرآوری محتوا، سپس انواع قالبها و فرمتهای درونمایه و در نهایت دستورالعملی برای فرآوری محتوا را خواهید یافت. که در فلوچارت روبرو این مراحل به صورت خلاصه آورده شدهاست.
در آغاز مطلب پایین سوخت کافی را برای مطالعه و پیشروی در گذرگاه پرپیچ درونمایه در گزین کردن شما خواهد داد:
ضرورت تولید محتوا
چرا باید برای شبکه های اجتماعی خود محتوا با کیفیت تولید کنیم؟ |
حال که به ضرورت تولید درونمایه پی بردیم وقت دستبهکار شدن است، ولی دست نگه دارید و بیایید پیش از طبخ آش فرآوری محتوا، مواد باره نیاز این آش را بشناسیم و در قدم اول بیایید کمی اغلب از آشی که قرار است بپزیم بدانیم.
آوینا کائوشیک در پذیرش سؤال درونمایه چیست ؟ بیان میکند: «محتوا هر چیزی است که به زندگی خواننده ارزشی میافزاید. این ارزشها با کمک کردن به مخاطب در انجام بهتر شغل خود، دقیقتر شدن آنها، خندان، سرگرم کردن آنها و تعلیم فراهم میشود.»
برخی دیگر محتوا را چنین تعریف میکنند: “محتوا ارائه اطلاعات با یک هدف ویژه به مخاطبان از راه یک کانال و در یک فرم ویژه است”.