اخبار تکنولوژی 9

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 9

معرفی تکنولوژی

7 اشتباه در جستجوی کلمات کلیدی که باید از آن­‌ها دوری کنید

فکر کردن درمورد واژه ها کلیدی که می‌­خواهید با آن­‌ها رتبه کسب‌ کنید، نخستین و مهم­‌ترین قدم در استراتژی سئو سایت شماست. با این‌حال، جستجو برای واژه ها کلیدی تاحدودی دلهره­‌آور است. بعد باید ببینیم از چه اشتباهاتی در جستجوی کلمات کلیدی باید دوری کنیم؟در این نوشتار شما را با رایج­‌ترین اشتباهاتی که مردم در رابطه با جستجوی واژه ها کلیدی با آن مواجه می­‌شوند آشنا می‌­کنیم.



پرهیز از این اشتباهات می­‌تواند شما را در استراتژی جستجوی کلمات کلیدی یاری کند.


۱-عدم جستجوی صحیح واژه ها کلیدی:

جستجوی کلمات کلیدی - کلمات کلیدی در موتورهای جستجو


مرحله جستجو برای واژه ها کلیدی می­‌تواند زیاد مشکل و زمان­‌بر باشد. فلذا ممکن است از انجام مفصل و صحیح آن سرباز زنید و چیزی را مبنا پیمان دهید که به صورت غریزی پرماسیدن می‌­کنید مخاطبانتان آن­‌را جستجو می­‌کنند. این پیشه اشتباه ابهت است و شما بایستی برای تحقیق و پیکاوی در مورد زبان مخاطبان خویش وعباراتی که معمولا جستجو می­‌کنند وقت صرف کنید.


نتیجه جستجو شما برای واژه ها کلیدی باید لیست گسترده‌­ای از واژه ها کلیدی باشد که می­‌خواهید روی آن­‌ها رتبه کسب کنید. این لیست باید به صورت منظم آپدیت شود، چرا که احتمال دارد مخاطبان شما، مایحتاج و یا تمرکز کسب­‌وکار شما به بازبینی زمان تغییراتی داشته باشد.


پیشنهاد وب رمز: بهترین ابزارهای پیدا کردن واژه ها کلیدی سایت در سنه ۲۰۱۹


۲-هدف­‌گذاری روی کلمات کلیدی رویایی

واقع­‌بینانه روی کلمات کلیدی خود هدف­‌گذاری کنید. برخی از گوشه­‌های بازار بسیار رقابتی هستند و اگر اخیرا وبسایت و یا کسب­‌وکار خود را راه‌­اندازی کرده­‌اید، کسب رتبه در این بخش­‌های بازار بسیار مشکل است. اگر پسین وارد بازار شده‌­اید نباید به­ سراغ کلمات کلیدی اصلی “head” بروید. برعکس، در این حالت باید به ­دنبال واژه ها کلیدی طولانی “tail” باشید چراکه کسب رتبه روی این کلمات کلیدی آسان­‌تر است.


برای نمونه اگر وبلاگی را درباره فیتنس راه­‌اندازی کرده­‌اید، کسب رتبه روی کلمه کلیدی “فیتنس” کار زیاد کاستی است. بهتر است آنچه که وبلاگ شما را منحصر بفرد و متفاوت  می­‌کند را استخراج کنید و عبارات کلیدی متناسب با آن را جستجو کنید. مثلا ممکن است در وبلاگتان در مورد تمرینات فیتنس برای کسان بازنشسته بنویسید، فلذا گزینش “فیتنس برای کسان بازنشسته”  به عنوان عبارت کلیدی می­‌تواند راهبرد مناسبی باشد. در این مثال شما بایستی عباراتی همانند “فیتنس برای بزرگسالان” و “فیتنس برای کسان مسن” را نیز مورد منظور پیمان دهید.


اگر با کلمات کلیدی طولانی­‌تر توانستید به صورت کامیابی آمیز روی بازار خویش متمرکز شوید و رتبه کسب کنید، پس متعلق به می­‌توانید، روی کلمات کلیدی اصلی “head” سایر نیز هدف­‌گذاری کنید. هدف‌­گذاری برای کلمات کلیدی اصلی باید بخشی از راهبرد بلندمدت جستجوی کلمات کلیدی شما باشد.


۳-استفاده از کلمات کلیدی غیرمرتبط:

کلمات کلیدی که روی آن­‌ها هدف­‌گذاری می­‌کنید بایستی همان کلماتی باشد که مشتریان شما برای جستجوهای خود از آن­‌ها استفاده می­‌کنند. همش کوشش کنید از زبان مخاطبانتان کاربرد کنید. فرض کنید شما “لباس شب” می­‌فروشید و در بازاریابی خود این لباس­‌ها را “لباس شب” عنوان می­‌کنید. حال آنکه شدنی است افراد عبارت “لباس شب” را هیچگاه جستجو نکنند و بجای آن از عباراتی مشابه “لباس مجلسی” و یا “لباس مهمانی” در جستجوهای خویش کاربرد کنند، پس نمی‌­توانید روی عبارت “لباس شب” به اندازه عبارات دیگر ذکر شده ترافیک بدست آورید.


جستجوی کلمات کلیدی -شناسایی کلمات کلیدی


۴-عدم توجه به به کارگیری واژه ها به صورت مفرد یا جمع

همیشه حواستان به جمع یا مفرد بودن کلماتی که روی آن­‌ها هدف­‌گذاری می­‌کنید باشد. بطور مثال می‌­خواهید روی کلمه “سبزی” رتبه کسب کنید یا “سبزیجات” ؟ افراد “خبر فوری” را جستجو می‌­کنند یا “اخبار فوری”؟ هر چند گوگل در تشخیص همسان بودن واژه ها جمع و مفرد پیشرفت­‌هایی داشته­ است، ولی کماکان نتایج جستجو و شمار صفحات برای کلمات جمع و مفرد متفاوت است. با به کارگیری google trend از انتخاب کلمه مورد عقیده به صورت جمع یا مفرد مطمئن شوید. در ضمن باید به قصد و نیت مخاطبتان در جستجوی کلمه کلیدی فکر کنید. برای مثال ممکن است کسی که به تعقیب اطلاعات کلی در مورد یک کلمه می­‌گردد آن را به صورت مفرد جستجو و کسی که به دنبال سنجش یا خرید یک فرآورده است آن را به صورت جمع جستجو کند. بنابراین گزینش واژه به چهره جمع یا مفرد پیوستگی به ماهیت واژه و کسب‌­وکار شما دارد. بعد به آن فکر کنید.


اگر واقعا نمی­‌دانید کلمه باره نظر را به صورت جمع یا مفرد برگزیدن کنید، می­‌توانید از خاصیت “هم خانواده” در ورژن پرمیموم یوست سئو بهره‌گیری کنید و هر دو واژه جمع و مفرد را به آن اضافه کنید. در این­صورت به راحتی می‌­توانید هر دو حالت ممکن را به نکوداشتن بهینه­‌سازی کنید.


۵-هدف­‌گذاری برای کلمات کلیدی بدون ترافیک

کلمات کلیدی طولانی راه حل مناسبی برای آغاز استراتژی کلمات کلیدی هستند. این عبارات شدامد کمتری را به خویش جذب می‌­کنند ولی شانس بالاتری را برای تبدیل بازدیدکنندگان وب­سایت به خریدار دارند. افرادی که از عبارات مشخص برای پیدا کردن آنچه دقیقا شما در وبلاگتان نوشته­‌اید استفاده می­‌کنند، افراد بسیار مناسبی به­‌عنوان مشتریان هدف شما هستند. با این­حال اگر واژه کلیدی شما بیش از مرز اختصاصی باشد، هیچ ترافیکی را جذب نمی­‌کند و کمکی به درمان سئوی وب­ سایت شما نمی­‌کند. بنابراین کلمات کلیدی طولانی را برگزیدن کنید که می‌­توانند برای شما شدامد ایجاد کنند.


۶-فراموش کردن ارزیابی

اگر به پیگیری کسب رتبه روی عبارت مشخصی هستید حتما میزان موفقیت خود را در این مسیر بصورت منظم ارزیابی کنید. بدین قصد می­‌بایست واژه کلیدی مورد نظر خود را در زمان­‌های مختلف در گوگل جستجو کنید. اما به این نکته نیز پروا داشته باشید که جستجوی شما شدنی است مغرضانه باشد. چرا که نتایج موتور جستجوی گوگل شخصی­‌سازی می­‌شوند. پس از یک مرورگر شخصی کاربرد کنید و ببینید که آیا مطلب/محتویات مورد عقیده شما در نتایج جستجو دیده می­‌شود یا خیر. اگر مرحله ارزیابی را فراموش کنید، توانا به تشخیص این موضوع نخواهید بود که آیا می­‌توانید برای واژه ها کلیدی رقابتی­‌تر اقدام کنید یا بایستی به دنبال کلمات کلیدی طولانی دیگری باشید.


۷-تمرکز روی تنها یک کلمه کلیدی در هر پست

اگر یک پست استاندارد نوشته‌­اید، می­‌توانید به ازای بیش از یک واژه کلیدی رتبه کسب کنید. اگر بدون اضافه کردن مطلب جدید توانا به تعیین بیش از یک کلمه کلیدی برای پست خود هستید، حتما این کار را بکنید.

کلمات کلیدی را انتخاب کنید که مخاطبان شما آنها را جستجو میکنند.

نتیجه­‌گیری: از این اشتباهات بپرهیزید و یک استراتژی جستجو واژه ها کلیدی کامیاب داشته باشید.


جستجو برای واژه ها کلیدی یک پیشه زمان­‌بر است. صرف این موعد و فکر کردن درباره واژه ها کلیدی زیاد مهم است. مقاله تحقیقات واژه ها کلیدی برای سئو نکات مهمی را جهت تعیین یک استراتژی خوب برای جستجوی واژه ها کلیدی در برگزیدن شما می­‌گذارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد