فکر کردن درمورد واژه ها کلیدی که میخواهید با آنها رتبه کسب کنید، نخستین و مهمترین قدم در استراتژی سئو سایت شماست. با اینحال، جستجو برای واژه ها کلیدی تاحدودی دلهرهآور است. بعد باید ببینیم از چه اشتباهاتی در جستجوی کلمات کلیدی باید دوری کنیم؟در این نوشتار شما را با رایجترین اشتباهاتی که مردم در رابطه با جستجوی واژه ها کلیدی با آن مواجه میشوند آشنا میکنیم.
پرهیز از این اشتباهات میتواند شما را در استراتژی جستجوی کلمات کلیدی یاری کند.
۱-عدم جستجوی صحیح واژه ها کلیدی:
جستجوی کلمات کلیدی - کلمات کلیدی در موتورهای جستجو
مرحله جستجو برای واژه ها کلیدی میتواند زیاد مشکل و زمانبر باشد. فلذا ممکن است از انجام مفصل و صحیح آن سرباز زنید و چیزی را مبنا پیمان دهید که به صورت غریزی پرماسیدن میکنید مخاطبانتان آنرا جستجو میکنند. این پیشه اشتباه ابهت است و شما بایستی برای تحقیق و پیکاوی در مورد زبان مخاطبان خویش وعباراتی که معمولا جستجو میکنند وقت صرف کنید.
نتیجه جستجو شما برای واژه ها کلیدی باید لیست گستردهای از واژه ها کلیدی باشد که میخواهید روی آنها رتبه کسب کنید. این لیست باید به صورت منظم آپدیت شود، چرا که احتمال دارد مخاطبان شما، مایحتاج و یا تمرکز کسبوکار شما به بازبینی زمان تغییراتی داشته باشد.
پیشنهاد وب رمز: بهترین ابزارهای پیدا کردن واژه ها کلیدی سایت در سنه ۲۰۱۹
۲-هدفگذاری روی کلمات کلیدی رویایی
واقعبینانه روی کلمات کلیدی خود هدفگذاری کنید. برخی از گوشههای بازار بسیار رقابتی هستند و اگر اخیرا وبسایت و یا کسبوکار خود را راهاندازی کردهاید، کسب رتبه در این بخشهای بازار بسیار مشکل است. اگر پسین وارد بازار شدهاید نباید به سراغ کلمات کلیدی اصلی “head” بروید. برعکس، در این حالت باید به دنبال واژه ها کلیدی طولانی “tail” باشید چراکه کسب رتبه روی این کلمات کلیدی آسانتر است.
برای نمونه اگر وبلاگی را درباره فیتنس راهاندازی کردهاید، کسب رتبه روی کلمه کلیدی “فیتنس” کار زیاد کاستی است. بهتر است آنچه که وبلاگ شما را منحصر بفرد و متفاوت میکند را استخراج کنید و عبارات کلیدی متناسب با آن را جستجو کنید. مثلا ممکن است در وبلاگتان در مورد تمرینات فیتنس برای کسان بازنشسته بنویسید، فلذا گزینش “فیتنس برای کسان بازنشسته” به عنوان عبارت کلیدی میتواند راهبرد مناسبی باشد. در این مثال شما بایستی عباراتی همانند “فیتنس برای بزرگسالان” و “فیتنس برای کسان مسن” را نیز مورد منظور پیمان دهید.
اگر با کلمات کلیدی طولانیتر توانستید به صورت کامیابی آمیز روی بازار خویش متمرکز شوید و رتبه کسب کنید، پس متعلق به میتوانید، روی کلمات کلیدی اصلی “head” سایر نیز هدفگذاری کنید. هدفگذاری برای کلمات کلیدی اصلی باید بخشی از راهبرد بلندمدت جستجوی کلمات کلیدی شما باشد.
۳-استفاده از کلمات کلیدی غیرمرتبط:
کلمات کلیدی که روی آنها هدفگذاری میکنید بایستی همان کلماتی باشد که مشتریان شما برای جستجوهای خود از آنها استفاده میکنند. همش کوشش کنید از زبان مخاطبانتان کاربرد کنید. فرض کنید شما “لباس شب” میفروشید و در بازاریابی خود این لباسها را “لباس شب” عنوان میکنید. حال آنکه شدنی است افراد عبارت “لباس شب” را هیچگاه جستجو نکنند و بجای آن از عباراتی مشابه “لباس مجلسی” و یا “لباس مهمانی” در جستجوهای خویش کاربرد کنند، پس نمیتوانید روی عبارت “لباس شب” به اندازه عبارات دیگر ذکر شده ترافیک بدست آورید.
جستجوی کلمات کلیدی -شناسایی کلمات کلیدی
۴-عدم توجه به به کارگیری واژه ها به صورت مفرد یا جمع
همیشه حواستان به جمع یا مفرد بودن کلماتی که روی آنها هدفگذاری میکنید باشد. بطور مثال میخواهید روی کلمه “سبزی” رتبه کسب کنید یا “سبزیجات” ؟ افراد “خبر فوری” را جستجو میکنند یا “اخبار فوری”؟ هر چند گوگل در تشخیص همسان بودن واژه ها جمع و مفرد پیشرفتهایی داشته است، ولی کماکان نتایج جستجو و شمار صفحات برای کلمات جمع و مفرد متفاوت است. با به کارگیری google trend از انتخاب کلمه مورد عقیده به صورت جمع یا مفرد مطمئن شوید. در ضمن باید به قصد و نیت مخاطبتان در جستجوی کلمه کلیدی فکر کنید. برای مثال ممکن است کسی که به تعقیب اطلاعات کلی در مورد یک کلمه میگردد آن را به صورت مفرد جستجو و کسی که به دنبال سنجش یا خرید یک فرآورده است آن را به صورت جمع جستجو کند. بنابراین گزینش واژه به چهره جمع یا مفرد پیوستگی به ماهیت واژه و کسبوکار شما دارد. بعد به آن فکر کنید.
اگر واقعا نمیدانید کلمه باره نظر را به صورت جمع یا مفرد برگزیدن کنید، میتوانید از خاصیت “هم خانواده” در ورژن پرمیموم یوست سئو بهرهگیری کنید و هر دو واژه جمع و مفرد را به آن اضافه کنید. در اینصورت به راحتی میتوانید هر دو حالت ممکن را به نکوداشتن بهینهسازی کنید.
۵-هدفگذاری برای کلمات کلیدی بدون ترافیک
کلمات کلیدی طولانی راه حل مناسبی برای آغاز استراتژی کلمات کلیدی هستند. این عبارات شدامد کمتری را به خویش جذب میکنند ولی شانس بالاتری را برای تبدیل بازدیدکنندگان وبسایت به خریدار دارند. افرادی که از عبارات مشخص برای پیدا کردن آنچه دقیقا شما در وبلاگتان نوشتهاید استفاده میکنند، افراد بسیار مناسبی بهعنوان مشتریان هدف شما هستند. با اینحال اگر واژه کلیدی شما بیش از مرز اختصاصی باشد، هیچ ترافیکی را جذب نمیکند و کمکی به درمان سئوی وب سایت شما نمیکند. بنابراین کلمات کلیدی طولانی را برگزیدن کنید که میتوانند برای شما شدامد ایجاد کنند.
۶-فراموش کردن ارزیابی
اگر به پیگیری کسب رتبه روی عبارت مشخصی هستید حتما میزان موفقیت خود را در این مسیر بصورت منظم ارزیابی کنید. بدین قصد میبایست واژه کلیدی مورد نظر خود را در زمانهای مختلف در گوگل جستجو کنید. اما به این نکته نیز پروا داشته باشید که جستجوی شما شدنی است مغرضانه باشد. چرا که نتایج موتور جستجوی گوگل شخصیسازی میشوند. پس از یک مرورگر شخصی کاربرد کنید و ببینید که آیا مطلب/محتویات مورد عقیده شما در نتایج جستجو دیده میشود یا خیر. اگر مرحله ارزیابی را فراموش کنید، توانا به تشخیص این موضوع نخواهید بود که آیا میتوانید برای واژه ها کلیدی رقابتیتر اقدام کنید یا بایستی به دنبال کلمات کلیدی طولانی دیگری باشید.
۷-تمرکز روی تنها یک کلمه کلیدی در هر پست
اگر یک پست استاندارد نوشتهاید، میتوانید به ازای بیش از یک واژه کلیدی رتبه کسب کنید. اگر بدون اضافه کردن مطلب جدید توانا به تعیین بیش از یک کلمه کلیدی برای پست خود هستید، حتما این کار را بکنید.
کلمات کلیدی را انتخاب کنید که مخاطبان شما آنها را جستجو میکنند. |
نتیجهگیری: از این اشتباهات بپرهیزید و یک استراتژی جستجو واژه ها کلیدی کامیاب داشته باشید.
جستجو برای واژه ها کلیدی یک پیشه زمانبر است. صرف این موعد و فکر کردن درباره واژه ها کلیدی زیاد مهم است. مقاله تحقیقات واژه ها کلیدی برای سئو نکات مهمی را جهت تعیین یک استراتژی خوب برای جستجوی واژه ها کلیدی در برگزیدن شما میگذارد.