آموزش یافتن واژه ها کلیدی- یافتن کلمات کلیدی مرتبط به مقوله کار و جنبش تارنما یکتا از مهترین کارهایی می باشد که کارآزموده سئو و بهینه سازی تارنما سپریدن می دهد الی از طریق آن بتواند عناوین مناسبی برای صفحات وب سایت برگزیدن نماید و وانگهی برای فرآوری محتوای تارنما از این عناوین و واژه ها کلیدی کاربرد می گردد.
آموزش یافتن بهترین واژه ها کلیدی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی همواره پیشنهاد می شود. جستجوی کلمات کلیدی عضو جدایی ناپذیر هر راهبرد سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو است و برای این کار، نیازی به صرف هزینه ی زیادی نیست.
مسئله مهم برای بازاریابان، صاحبان وبسایت ها و سازندگان درونمایه این است که جستجو برای کلمات کلیدی سررسید زیادی می برد. اما این چیزی است که در میانی صاحبان سوداگری های کوچک و متوسط هم گسترش مکشوف است همانطور که داشتن یک وبسایت کاملا بهینه سازی شده در راه اندازی یک شرکت آنلاین ضرورت دارد.
جستجوی واژه ها کلیدی (Keyword Research) چیست؟
شامل یافتن واژه ها و عباراتیست که کاربران در موتورهای جستجو وارد می کنند و منظور از ان کوشش برای کشف کلماتیست که با فرآوری محتوا درباره آن بتوان رتبه نکویی کسب کرد. یافتن واژه ها کلیدی به بازاریابان کمک می کند الی درک بهتری از مقدار دربایستن به یک واژه کلیدی مشخص، پیدا کنند و میزان چشم وهمچشمی در آن را بسنجند و سختی پیشه در رسیدن به صفحه نخست گوگل را فهم کنند.
جستجوی کلمات کلیدی صرفا شامل اخطار از تعداد جستجو های یک کلمه در موتورهای جستجو نیست و در این فرآیند ما با مکانیسم انتخاب واژه ها کلیدی بدست کاربران آشنا می شویم. وانگهی پیدا کردن کلمات کلیدی پر طرفدار، تقدیر اعظم سئو محسوب نمی شود و صرفا جزئی از بازاریابی محتوا می باشد. دلیل این فرمایش هم اینست که پیدا کردن واژه ها کلیدی محبوب، به شما ایده های جدید درباره نگارش پست بعدی وبلاگ سایت می دهد و شما را با خواسته های جدید کاربران آشنا می کند.
در نهایت با یافتن واژه ها کلیدی که کاربران در موتورهای جستجو وارد می کنند و استفاده از این اطلاعات در فرآوری محتوای هدفدار، مایه جذب ترافیک درست به سایت می شود. این نوع ترافیک کیفیت بالاتری داشته و نرخ تبدیل آن بیشتر است.
چرا پیدا کردن واژه ها کلیدی مهم است؟
پیدا کردن واژه ها کلیدی موجب فهمیدن کلمات مورد جستجوی کاربران می شود و این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است. در بسیاری از موارد مشاهده می شود که وبمسترها از واژه ها کلیدی متفاوتی نسبت به واژه ها باره جستجوی کاربران در محصولات یا خدمات خویش به کار می برند. این گونه وبسیات ها به دلیل برگزیدن اشتباه واژه ها کلیدی شانسی برای کامیابی نخواهند داشت.
بهینه سازی سایت و صفحات آن در کلماتی که کاربران از آنها استفاده نمی کنند، هوده ای نخواهد داشت. داشتن یک استراتژی صحیح در جستجوی کلمات کلیدی موجب می شود شما با واژه ها و عبارات باره عقیده کاربران آشنا شده و صفحات خویش را در ان واژه ها سئو و بهینه سازی کنید.
یافتن کلمات کلیدی
مطمئنا شما در ابتدای پیشه چند کلمه کلیدی را در ذهن خویش دارید. این ها احتمالا نام خدمات، محصولات یا موضوعاتی هستند که تارنما شما دربرگیرنده آنها می شود. اینها کلمات کلیدی فوق العاده ای برای شروع پیشه محسوب می شوند، پس از همین جا شروع می کنیم.
شما میتوانید این واژه ها کلیدی را در ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی پیمان دیتا و کلمات کلیدی مشابهی را همراه با شمار جستجوی آنها تماشا کنید. ما در قسمت بعدی به طور عمیق تری به جستار تعداد جستجو ها خواهیم پرداخت، ولی این پارامتر در مرحله جستجو به شما کمک می کند لغایت از کلمات کلیدی دوست داشتنی و پر پیرو در بین جستجو کنندگان آگاه شوید.
پس از وارد کردن واژه ها کلیدی اولیه در این افزارها با لیستی از واژه ها کلیدی و پرسش های رایج کاربران آگاه می شوید که احتمالا در نگاه اول به آنها توجه نکرده بودید. شاید اصلا نمی دانستید که کاربران چنین چیزهایی را نیز جستجو می کنند.
تنوع ایجاد کنید
دقت داشته باشید که تنها صفحه اصلی سایت نیست که از جستجوی واژه ها کلیدی رتبه کسب می کند. در واقع کلیه صفحات سایت در این فرمایش نقش دارند. شاید برندهای کبیر درصد زیادی از ترافیکشان، صفحه اصلی باشد، اما این مسئله در باره اغلب تارنما ها برعکس است. به راستی اغلب وب سایت ها از راه صفحات داخلی خود ترافیک کسب می کنند. بنابراین زیاد مهم است که در ایجاد صفحات سایت تنوع به هزینه داده و هر یک را با توحه به یک یا چند واژه کلیدی مثل بهینه سازی نمایید.
یافتن تعداد جستجوها
هرچه تعداد جستجوهای یک واژه کلیدی بیشتر باشد، معمولا بیچارگی به فعالیت بیشتری برای کسب رتبه در آن است. این مسئله یگانه از عوامل مهم تاثیر گذار بر روی سختی کلمه کلیدی به احصاییه می رود.
برندهای بزرگ معمولا ده رتبه نخست نتایج جستجو را در کلمات کلیدی مشکل اشغال کرده اند. فلذا اگر شما نیز به پیگیری کسب رتبه در همان کلمات کلیدی بروید، با فرض تکاپو مداوم و صحیح، چه بسا سالها بایستی چشم براه بمانید تا تلاش های شما نتیجه دهد.
سوالات در
سئو
بسیار مهم محسوب می شوند
پرسش های کاربران در حیطه سوداگری خود را مکشوف و به آنها در صفحات گوناگون پذیرش دهید. این گونه، شدامد ارگانیک زیادی را به سمت وب سایت خویش هدایت خواهید کرد.
انتخاب کلمات کلیدی با توجه به فصول مختلف
آگاهی از واژه ها کلیدی که با پروا به آمدن فصلی جدید به ناگهانی محبوب می شوند نیز می تواند مزایای زیادی برای دسته درونمایه به به اتفاق داشته باشد. به عنوان نمونه با پروا به اینکه خرید لوازم شنا در ابتدای تابستان اوج می گیرد، شما می توانید از ماه ها قبل بر روی این مسئله برنامه ریزی کرده تا در آغاز فصل تابستان رتبه نکویی در این کلمه کلیدی و کلمات پیوسته داشته باشید.
انتخاب واژه ها کلیدی با توجه به محیط ها
شما می توایند واژه ها کلیدی خویش را بر روی یک شهر، استان یا کشور به خصوص متمرکز کنید. برای دسترسی به اطلاعات دقیقتر در این باره میتوانید از آلت گوگل ترندز کمک گرفته و محبوبیت کلمات کلیدی باره نظرتان را در فضا های گوناگون ارزیابی کنید. اتمام پژوهشی در این زمینه می تواند به پیوسته تر شدن آن درونمایه با نیاز کاربران قصد شما کمک کند.
آموزش یافتن کلمات کلیدی
به طور کلی جستجو به چه هدفی صورت میگیرد ؟
جستجو با منظور کسب اطلاعات:
کاربر نیازمند اطلاعات است، مانند نام یک برند یا بلندی برج میلاد.
جستجو با قصد آگاهی از آدرس مجازی:
کاربر نیازمند رفتن به جایی در اینترنت است، مشابه فیسبوک یا صفحه اصلی سایت اینستاگرام.
جستجو با هدف انجام تراکنش:
کاربر می خواهد که کاری انجام دهد، مشابه خرید اینترنتی یا گوش دادن به یک آهنگ.
جستجو با منظور تحقیق:
کاربر میخواهد محصولات را با یکدیگر سنجش کرده و بهترینشان را برگزیدن کند.
جستجو با قصد یافتن آدرس یک مکان:
کاربر می خواهد آدرس فیزیکی یک فضا را بیابد، مثل جستجوی یک کافی شاپ نزدیک، مطب دکتر یا محل برگذاری یک کنسرت.
گام مهم در فرایند جستجوی کلمات کلیدی، آنالیز صفحه نتایج جستجو با منظور فهم نیاز کاربران است. اگر می خواید بدانید که کاربران هدفتان به دنبال چه چیزی از جستجوی یک واژه کلیدی هستند، نتایج جستجوی آن واژه را آنالیز نمایید.
آموزش یافتن کلمات کلیدی
ابزارهای ارزیابی ارزش کلمات کلیدی
یک واژه کلیدی چه ارزشی را به سایت شما اضافه می کند؟ این ابزارها به شما در فهم بهتر این سوژه کمک می کنند، فلذا میتوانید در فرایند جستجو و انتخاب کلمات کلیدی از آنها کاربرد نمایید. دقت داشته باشید که برخی از این ابزارها رایگان نیستند.
تمامی سایت ها لینک شده اند. کافی است بر روی نام مورد عقیده کلیک کنید.
Moz Keyword Explorer
کلمه کلیدی باره عقیده خویش را در کادر نمایش داده شده پیمان دهید لغایت اطلاعاتی از تعداد جستجوی ماهانه و نوع نمایش داده های جستجو کسب کنید. این آلت حائز بخشی به نام Difficulty نیز هست که سختی کسب رتبه در آن واژه کلیدی را برای شما ارزیابی می کند. هر چقدر امتیاز این تقسیم اغلب باشد، کسب رتبه در آن مشکل تر بوده و نیازمند به زمان بیشتریست.
Google Keyword Planner
این دست موزه به صورت سنتی نقطه آغاز فرایند جستجوی کلمات کلیدی بوده است. این آلت چند سالیست که داده های شمار جستجو را به بازه های بزرگتری دسته بندی کرده است. از این جهت نمی توان تعداد جستجوی کلمات کلیدی را به طور دقیقی با هم سنجش نمود.
Google Trends
با استفاده از این دست موزه می توانید نوسانات تعداد جستجوی کلمات کلیدی را در ماه های گوناگون با هم سنجش نمایید. به عنوان مثال جستجوی عبارت ولنتاین صحیح چند روز پیش از این مراسم آغاز به اوج اخذ می کند.
AnswerThePublic
این ابزار رایگان، واژه ها کلیدی مرتبط و جستجو شده حول واژه کلیدی باره عقیده شما را جمع آوری کرده و نمایش می دهد. شما می توانید از ابزار Keywords Everywhere در کناره این آلت کاربرد کرده لغایت کلمات کلیدی نمایش داده شده را از عقیده تعداد جستجو با هم مقایسه کنید. بدبختانه شوربختانه در زمان نوشتن این مطلب این آلت تعداد جستجوهای کلمات کلیدی فارسی را نمایش نمی دهد.
برای دریافت مشاوره رایگان با دیجیتال مارکتینگ آوش تک در ارتباط باشید.
SpyFu Keyword Research Tool
داده هایی در مورد میزان چشم وهمچشمی کلمات کلیدی برای شما فراهم می کند.
Google Correlate
به زبان خود گوگل، این دست موزه عکس آلت گوگل ترندز رفتار می کند. این آلت مجانی به شما امکان میدهد لغایت واژه ها کلیدی را بیابید که فرکانس افزایش یا تفریق جستجوهای آن، همانند کلمه کلیدی باره نظر شماست.